Категорія – НАУКА
Ця категорія націлена на забезпечення розуміння й розв’язання екологічних проблем, використовуючи наукові знання. Очікується, що учні запропонують за допомогою наукових методів розв’язання проблеми, яка належить до однієї з перелічених категорій.
Кожен проект категорії Наука може бути підготовлений та представлений не більше, ніж двома учнями. Обов’язкові елементи дослідження включають опис даних,графічні зображення, фотографії, креслення концепції дизайну тощо.
Категорія GENIUS Наука складається з наступних підкатегорій:
- Якість навколишнього середовища
- Екологія та біорізноманіття
- Ресурси та енергія
- Екологія людини
- Інновації
Підкатегорія | Якість довкілля
Охоплює оцінку, аналіз та підходи до вирішення проблем забруднення навколишнього середовища, таких як повітря, вода, ґрунт та шумове забруднення, та їх потенційний вплив на здоров'я всіх організмів, включаючи людину.
Спектр потенційних тем дослідження включає:
- якість повітря в приміщенні та на вулиці;
- вплив повітря, води, ґрунту, радіаційного та шумового забруднення на здоров'я;
- управління забрудненням (наприклад, системи раннього попередження або контролю забруднюючих інцидентів);
- вимірювання забруднення;
- оповодження та відновлення твердих побутових відходів;
- вплив радіації тощо.
Підкатегорія | Екологія та Біорізноманіття
Охоплює вивчення популяцій рослин і тварин, рослинних і тваринних угруповань, відносини між організмами. Спектр потенційних тем дослідження включає:
- проблеми, пов’язані з переміщенням їжі, ресурсів та енергії через живі спільноти;
- оцінка цінності місцевих екосистем;
- вплив населення на екосистеми (наприклад, надмірне рибальство, надмірне землеробство);
- знищення середовища існування та його вплив на здоров’я живих організмів, у тому числі людини;
- генетичні порушення й гібридизація та їх вплив на продовольчу безпеку і біорізноманіття;
- вплив зміни клімату на біорізноманіття;
- поширення та чисельність організмів тощо.
Підкатегорія | Ресурси і Енергія
Охоплює вивчення таких джерел енергії, як мінеральні, водні, деревні, вугільні, нафтові, газові, ядерні, вітрові, сонячні та ґрунтові, включаючи зусилля щодо підвищення їх ефективності у виробництві енергії та зменшення впливу їх використання на довкілля.
Спектр потенційних тем дослідження включає:
- відповідальне використання невідновлюваних природних ресурсів;
- ефективне використання невідновлюваних природних джерел (наприклад, у виробництві енергії та товарів);
- роль невідновлюваних природних джерел у глобальному потеплінні;
- ефективне використання відновлюваних природних джерел (наприклад, у виробництві енергії та товарів);
- деградація ґрунтів, ерозія та санація;
- ефективне використання водних ресурсів тощо.
Підкатегорія | Екологія людини
Охоплює вивчення взаємозв’язку між людьми та їх природним, соціальним і штучним середовищем, впливу змін навколишнього середовища на поведінку людини та впливу поведінки людини на довкілля, оскільки світ людей нерозривно пов’язаний з навколишнім середовищем.
Спектр потенційних тем дослідження включає:
- суспільство та його знання про сталість;
- соціальні зміни, що впливають на навколишнє середовище;
- соціальна справедливість щодо постачання продуктів харчування та води;
- соціальна справедливість щодо доступу до освіти та якості життя;
- освіта про довкілля та стійкість;
- бізнес та економіка сталого розвитку;
- стале машинобудування та будівництво;
- суспільство та споживання енергії;
- розвиток сталого суспільства з низькими відходами;
- соціальна поведінка, що включає програми утилізації, повторне використання та скорочення відходів;
- суспільні погляди на екологічні норми, політику та програми тощо.
Підкатегорія | Інновації
Охоплює створення нових чи інших матеріальних продуктів або процесів у результаті нової ідеї або методу, що дають змогу зробити наше життя кращим, здоровішим і екологічно чистим.
Спектр потенційних тем дослідження включає інженерні та дизайнерські рішення для конкретного використання, таких як нові або інші інструменти та обладнання, що використовуються в побуті, школі, офісних приміщеннях тощо, щоб прискорити процес та зробити його більш ефективним (скорочення відходів тощо), зручним і здоровим.
Вимоги до проектів, поданих у категорії «Наука»
- Кількість учасників проєкту ‒ НЕ БІЛЬШЕ 2-х осіб.
- Обов’язковою є науково-дослідницька робота, подана у форматі PDF розміром менше 5 МБ.
- Структура науково-дослідницької роботи: титульний аркуш, абстракт, вступ та мета дослідження, методи, результати, обговорення, висновки та використані джерела. Детальніше тут.
- Науково-дослідницькі роботи мають містити результати дослідження, інформацію про практичну (експериментальну) частину у вигляді рисунків, графіків, даних, креслень, фотографій тощо.
- Проєкти без результатів не будуть прийняті до розгляду.
- Вимоги до науково-дослідницької роботи:
- максимальний обсяг – 15 сторінок, включно з додатками (за винятком титульної сторінки та списку використаних джерел);
- оформлення – кегль 11 або 12 для типів шрифту Calibri або Arial;
- поля – по 2,5 см з кожного боку.
Участь у Національному фіналі
У Національному фіналі Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада генїів України»захист проєктів відбувається в онлайн-форматі. Автори(-ки) проєктів презентують свої роботи не менше, ніж трьом членам журі. Захисти та оцінювання проєктів відбуваються в кожній категорії окремо, змагання та рейтингування відбувається в межах тієї категорії, в якій був зареєстрований проєкт. Для онлайн-захисту учасникам необхідно підготувати презентацію у форматі PowerPoint.
Інформація щодо графіків та деталей захистів буде надана після оголошення списків проєктів, які отримали екоперепустки.
Критерії оцінювання:
Перед тим як подати наукову роботу на конкурс, перевір, чи розкрив ти всі важливі пункти, чи зрозуміло й чітко відображає робота твою ідею?
- 1. Оформлення та зміст постера (презентації): Наскільки чітко сформульовані проблема, цілі, результати та обговорення, чи були використані графіки та діаграми для їх пояснення? Чи добре організована презентація (послідовно, логічно, продумано)?
- 2. Огляд літератури: Чи знає учасник про інші підходи або теорії, які стосуються теми його проєкту? Чи знайомий учасник із науковою літературою у тій галузі, в якій виконувалася робота? Чи містить проєкт нові результати?
- 3. Навички та керування даними: Чи достатньо даних для формулювання висновків? Чи потребувало дослідження особливих навичок та витрат часу? Чи правильно описані дані дослідження?
- 4. Науковий метод: Чи було сформульовано план дослідження? Чи чітко описані та визначені змінні? За умови використання контрольних зразків, чи розумів учасник їхню необхідність і чи правильно їх використовув?
- 5. Рішення (інновація): Чи вирішує проєкт поставлені проблеми? Чи можливе практичне використання отриманого рішення? Чи є рішення унікальним для масового використання?
- 6. Екологічне рішення: Чи забезпечує проєкт вирішення екологічної проблеми?
- 7. Усна презентація: Чи повідомляє доповідач про актуальність чи важливість дослідження або проєкту? Чи відповідним чином доповідач відповідає на запитання і чи виявляє ентузіазм щодо теми? Чи є усне резюме ясним та коротким?
Критерії оцінювання наукової роботи наведені у таблиці*
Корисні посилання БІЛЬШЕ
Категорія РОБОТОТЕХНІКА
Змагання покликане акцентувати роль інженерних і дослідницьких робіт у розвʼязанні екологічних проблем, заохочуючи учнів до пошуку нових рішень відомих проблем у довкіллі, вимагаючи від них проєктування, створення, випробування та управління своїми унікальними роботами. Змагання надає учням життєвий досвід і можливість покращити свої життєві навички, такі як вміння працювати в команді, проводити дослідження і розвʼязувати проблеми.
Кожен проєкт GENIUS Робототехніка може бути підготовлений та представлений командою, що складається з двох учнів. Школи можуть подавати заявки на участь з кількома командами. Проте один учень може бути частиною лише однієї команди. Для кожної команди може бути лише один робот, і їх не можна ділити між командами. Тільки члени команди, які дійсно беруть участь в Олімпіаді, будуть відзначені нагородами.
Genie Coaster
Genie Coaster призначений для вимірювання продуктивності роботів та команд в процесі очищенні узбережжя океану та зборі зразків води. Поле має острів, оточений береговою лінією та океаном. Місія полягає в тому, щоб очистити берегову лінію та зібрати зразки води з океану і доставити їх до лабораторії (контейнера) на острові.
Типи та категорії роботів
Заявки прийматимуться у двох категоріях, залежно від потужності двигуна: малі (наприклад, Lego, VEX-IQ, VEX-EXP або набори з аналогічною потужністю двигуна) та великі (наприклад, TETRIX, VEX-V5, VEX-Pro або набори з аналогічною потужністю двигуна, що використовують менше 12 В). Будь-який інший набір для розробки роботів може бути використаний лише за умови його схвалення комітетом GENIUS Robotics. Він буде прийнятий в одну з категорій на основі його технічних характеристик, таких як потужність двигуна, структура програмування тощо. Перш ніж почати розробку робота, проконсультуйтеся з оргкомітетом, написавши лист на електронну адресу [email protected] , зазначивши який інший набір для розробки роботів ви хотіли б використати, окрім перелічених вище, з інформацією про потужність двигуна та назвою набору.
Місія: Роботи змагатимуться на полі, яке буде розділене на два однакових підполя та спільну ділянку(острів). Підполя будуть розділені синіми та червоними лініями, і команди матимуть свою приватну ділянку для виконання завдань. На кожному підполі всі зони позначені кольоровими стрічками: океан і берегова лінія розділені синьою стрічкою, а острів і берегова лінія - зеленою.
Завдання 1: зібрати предмети для переробки (порожні пляшки з-під води (0,5 л) та тенісні м'ячі) і перенести їх до сміттєвих баків за межами поля.
Завдання 2: зібрати зразки води (сині дерев'яні кубики діаметром 5х5 см) з океану до лабораторій (контейнерів) на острові.
Завдання 3: перевезти безпритульних тварин (пластикові іграшкові тваринки розміром 5х5 см або більше) до океану.
Для кожної команди буде щонайменше три раунди, і команда може змагатися як на синій, так і на червоній стороні поля; різні раунди можуть проводитися на різних полях.
Деталі місії
Перше завдання. Збір вторинної сировини | Genie Coaster відповідає за збір вторинної сировини (м'ячі та пляшки з-під води) з берегової лінії та транспортування їх до центру переробки, розташованого на зовнішній стороні поля, не торкаючись води в океані. Роботи можуть збирати кілька предметів одночасно. Роботи можуть витягувати вторсировину з води, не торкаючись води. |
Друге завдання. Збір зразків води | Genie Coaster відповідає за збір зразків води (піднімаючи сині кубики з океану) і транспортування їх в дослідницьку лабораторію (контейнери) на острові. Під час виконання цього завдання Genie Coaster може транспортувати по одному зразку за один раз. Під час збору зразків води (дерев'яні кубики, розміром 5х5 см) роботам не дозволяється перетинати лінію океану (синю стрічку). Кожна команда матиме свою дослідницьку лабораторію (контейнер різного кольору для кожної команди). Команда переносить зразки виключно до свого контейнера для того, щоб набрати бали. Контейнери дослідницьких лабораторій будуть приклеєні до землі, однак якщо ваш робот переверне контейнер і втратить кубики всередині, це буде вважатися пошкодженням дослідницької лабораторії, і вона більше не зможе використовуватись. |
Третє завдання. Допомога безпритульним тваринам | Genie Coaster відповідає за транспортування безпритульних тварин, тобто пластикових іграшкових тварин, розміром 5х5 см або більше, з острова до океану. Під час виконання цього завдання роботам не дозволяється перевозити будь-які предмети, призначені для вторинної переробки. Роботи можуть перевозити декілька безпритульних тварин одночасно, і вони повинні транспортувати їх в океан, не перетинаючи лінію океану (синю стрічку). |
Genie Coaster не має права перетинати кордон свого підполя, але йому дозволено в'їжджати на спільний острів. Робот стартує зі свого місця, і командам дозволяється вносити зміни в конструкцію робота, наприклад, додавати або видаляти додатки або змінювати код під час раунду змагань ТІЛЬКИ в межах свого місця. Будь-яке інше втручання під час раундів заборонено.
На береговій лінії кожного підполя буде розміщено 10 тенісних м'ячів і 10 порожніх пляшок з-під води, а в океані з кожного боку - по 5 синіх кубиків. На острові буде загалом 8 безпритульних тварин для обох команд.
Розміщення кубиків, що є умовними зразками води: кубики будуть випадковим чином розподілені в області океану.
Розміщення тенісних м'ячів та пляшок з водою: предмети будуть випадковим чином розподілені в області берегової лінії.
На виконання цього завдання відводиться 3 хвилини.
Підрахунок балів
- За кожну одиницю вторсировини, перенесену до контейнера для вторсировини, ви отримуєте 15 балів.
- Кожен кубик води, перенесений до лабораторії, приносить 20 балів. Якщо кубик помилково потрапляє в контейнер суперника, бали зараховуються супернику. Будуть зараховані лише ті кубики, які знаходяться у відведених для них контейнерах, незалежно від того, поклали їх ви чи ні.
- Кожна безпритульна тварина, перевезена до океану, приносить 20 балів.
- Якщо Genie Coaster збирає всі предмети вторсировини у спеціально призначений контейнер, команда заробляє додаткові 20 балів.
- За кожну одиницю вторсировини, що впала або залишилась в океані, команда втрачає 20 балів.
- За кожен зразок води (сині кубики), що залишився на узбережжі або на острові, команда втрачає 20 балів.
- Якщо роботи перевертають контейнери дослідницької лабораторії, то втрачають 50 балів.
- Якщо Genie Coaster перевозить кілька зразків води (сині кубики) одночасно, він втрачає 20 балів за кожен додатковий кубик.
- Якщо Genie Coaster впускає синій кубик за межі океану, команді не дозволяється його піднімати. Він вважається втраченим зразком.
- Через будь-яку безпритульну тварину, залишену на острові або на береговій лінії, командає втрачає 20 балів.
- Якщо робот торкається океану (перетинає синю лінію), команда втрачає 10 балів за кожен раз.
- Якщо робот переходить на іншу сторону поля, він втрачає 30 балів за кожен раз.
- Якщо команда заважає роботу за межами поля для роботів, вона втрачає 50 балів.
- Коли гра закінчується, якщо робот транспортує будь-які предмети, вони вважаються залишеними на останньому місці розташування робота.
- Якщо всі завдання будуть виконані (всі предмети вторсировини зібрані в контейнер для переробки, зразки води зібрані в лабораторію, а тварини перевезені в океан), ви отримаєте 1 бал за кожну 1 секунду часу після повернення робота на поле роботів. Якщо робот суперника завадить вам виконати всі завдання, перемістивши всіх безпритульних тварин на своє підполе, ви все одно отримаєте право на ці додаткові бали за умови виконання завдань.
- Якщо команди порушують будь-які правила чесної гри, наприклад, навмисно знищують або блокують робота команди-суперника, заважаючи іншій команді виконати завдання, команда втрачає 50 балів. Окрім цього, команди, які порушують правила чесної гри, можуть бути дискваліфіковані за рішенням журі.
Перевірка роботів та правила складання роботів
Усі роботи-фіналісти будуть оглянуті в день встановлення / тренування, і будь-який робот, який не застосовуватиме наведені нижче правила, буде дискваліфікований і не матиме права брати участь у GENIUS Robotics.
Розмір. Робот має поміститися у 20-дюймовий куб. Ширина: 50 см. Висота: 50 см. Довжина: 50 см. Робот може змінювати розмір під час гри, але початковий розмір має відповідати цій вимозі.
Кількість двигунів. Команди можуть використовувати до 8 двигунів постійного струму та будь-яку кількість серводвигунів. Кількість контролерів двигуна не обмежена.
Живлення. Роботи повинні використовувати до 12 В для кожного елемента живлення, іа також бути забезпечені акумуляторами. Командам не дозволяється використовувати зовнішнє живлення.
Програмне забезпечення. Будь-яка мова програмування.
Керування роботом. Робот буде працювати в режимі телеоперації. У режимі телеоперації, яким керують студенти, дозволяється лише бездротовий зв'язок.
Project ID. Ваш робот повинен містити ідентифікаційний номер проекту, наданий під час подачі заявки, принаймні на одній стороні робота. Розмір друку повинен бути не менш, ніж 100 кеглем, жирним шрифтом.
Ігрові матеріали
Під час змагань тренувальні поля та поля для змагань будуть надані організаційним комітетом GENIUS Robotics. Командам не буде дозволено приносити свої власні ігрові матеріали на місце проведення змагань. Однак вони можуть приносити будь-які матеріали для обслуговування своїх роботів. GENIUS Robotics буде використовувати тільки перераховані нижче предмети для змагань, а карта поля буде позначена безпосередньо у спеціальному просторі за допомогою кольорових стрічок, відповідно до розробленої карти, яку показано нижче. Рекомендується, але не є обов'язковим придбання перелічених матеріалів. Будь-яка заміна перерахованих матеріалів буде прийнятна з метою підготовки команд до змагань. GENIUS Robotics не надає і не продає жодних матеріалів командам, команди можуть придбати власні матеріали за посиланнями або навіть виготовити їх самостійно.
Поле для змагань: Для змагань буде використано поле First Tech Challenge.
Плитка для підлоги: Поле буде вкрите м'якою пінопластовою плиткою. Карта поля буде нанесена на матову плитку за допомогою кольорових стрічок відповідно до розробленої карти. Ви можете використовувати свої килимки FTC. Приклад можна переглянути тут.
Карта дизайну підлоги змагань: Будь ласка, натисніть на покликання, щоб завантажити карти поля з вимірами та налаштуванням. Це буде вашим посібником з розмітки поля за допомогою стрічок. Стрічки, які використовуються на полі для створення ліній, можна знайти тут (можна придбати різного кольору та ширини). Усі товсті лінії мають ширину 3 дюйми, а всі тонкі лінії ‒ 1 дюйм.
Кубики для змагань: 2-дюймові кубики з твердої деревини (90 грамів), пофарбовані, для використання в якості зразків води, зібраної з океану.
М'ячі для змагань: Це звичайні тенісні м'ячі, розміром 2,5-2,7 дюйма, які будуть використовуватися як вторинна сировина.
Смітник для змагань (дослідницька лабораторія): Смітник (висота 5 дюймів, ширина 11,75 дюймів, глибина 7,75 дюймів) буде розміщений на підлозі по периметру поля, як дослідницька лабораторія для збору зразків води (дерев'яні кубики). Контейнери будуть приклеєні до підлоги клейкою стрічкою
Коробка для змагань (центр збору сміття): Коробка (ширина 10,5 дюймів, глибина 10,5 дюймів, висота 10,75 дюймів) буде розміщена на підлозі за межами поля, як центр переробки для збору відходів (мʼячів та пляшок з-під води). Коробки будуть прикріплені клейкою стрічкою до краю поля.
Пляшки з-під води для змагань (предмет для переробки): Пляшки з водою будуть порожніми. Це будуть звичайні пляшки для води об'ємом 500 мл. Типові розміри пляшок - 7,8 дюймів у висоту та 2,4 дюйми в діаметрі. Можна використовувати будь-яку порожню пляшку з-під води.
Критерії оцінювання
1. Інженерна книга - 10%: Команди можуть збирати будь-які деталі про робота, включаючи розробку дизайну робота, креслення, експерименти, фотографії етапів розробки, схеми кодування та вихідні коди, а також системну схему робота. Цей документ може також містити деякі неструктуровані інженерні нотатки та рукописні записи. Конкретного формату для інженерної книги не існує, але команди повинні пояснити етапи свого проєкту, використовуючи інформацію, що міститься в інженерній книзі.
2. Командна робота - 10%: Журі будуть оцінювати участь кожного члена команди під час оцінювання. Для достойної оцінки, команди можуть розділити свою презентацію і розповідати про9 проєкт частинами.
3. Презентація - 20%: Команди презентують свій проект та пояснюють деталі свого робота, використовуючи інженерну книгу та, за бажанням, постер. Кожній команді буде надано максимум 6 хвилин, щоб розповісти про свого робота та інженерну роботу. Журі можуть задавати питання під час або після презентації. Для додаткового постера про проєкт не існує жодних вимог. Підготовка постера рекомендується.
4. Master game бали - 60%: деталі розміщені вище.
Відповідно до критеріїв оцінювання майстер-гри, учасники отримають 10% золотих, 20% срібних, 20% бронзових та 20% почесних нагород
Вимоги до проектів, поданих у категорії «Робототехніка»
- Кількість учасників проєкту ‒ НЕ БІЛЬШЕ 2-х осіб.
- Школи можуть подавати кілька команд/проектів, однак кожен учень може бути лише в одній команді.
- Члени команди не можуть змінюватись після реєстрації.
- Кожна команда повинна розробити власного робота і не може ділитись роботом з іншими командами, навіть якщо вони з однієї школи.
- Для кожної реєстраційної заявки повинен бути підготовлений унікальний відеофайл, який демонструє навички робота, що виконує завдання, визначені правилами гри. Відео не повинно містити несуттєвих деталей (члени команди, історія школи тощо).
- Як подати заявку? Створіть демонстраційне відео (до 3 хв) про власного робота, розробленого учнями. Завантажте відео на YouTube з назвою: GENIUS Robotics Ukraine_YEAR_TITLE. Посилання на Youtube має бути надане під час реєстрації. Відео повинно включати етап планування, етап створення та демонстрацію. У цьому відео команди демонструють свої базові навички робототехніки, такі як підйом, збирання, перенесення предметів тощо.
- Якщо школа подає заявку з кількома командами/роботами, для кожної команди/робота має бути підготовлено та завантажене окреме відео. В інакшому випадку усі проєкти школи будуть дискваліфіковані.
- Якщо ви подаєте додаткові документи разом з проектами, назви файлів повинні бути англійськими символами. Довжина назви кожного файлу не повинна перевищувати 25 символів.
- Інженерна книга не є обов'язковою вимогою для подачі проєкту.
Що очікувати на Національному фіналі офлайн в м. Києві?
Цьогоріч національне змагання роботів планується у форматі офлайн в м. Києві, тож у випадку проходження на Національний фінал учасникам необхідно прибути до м. Київ. Дату проведення та деталі організаційний комітет повідомить згодом.
- Всі, включаючи членів команд, гостей, членів журі та організаторів, зобов'язані носити захисні окуляри під час змагань. Окуляри для зору, компʼютерні або сонцезахисні окуляри НЕ вважаються захисними окулярами. Взуття з відкритим носком або відкритою спиною ЗАБОРОНЕНО на тренувальній та змагальній зоні. Дозволяється приносити власну дошку для постерів, яка повинна бути розміщена на столі розміром 40x60 дюймів. Для самостійно підготовлених дошок немає обмежень по висоті.
- Учні можуть презентувати свого робота та дизайн за допомогою постера. В такому разі, учні прибувають на змагання з попередньо роздрукованими матеріалами.
- Учням дозволяється вносити зміни та вдосконалювати своїх роботів у період між подачею заявки та безпосередньо змаганням.
- Кожній команді буде надано стіл для налаштування роботів.
- Науковим керівникам НЕ дозволяється перебувати в зоні змагань зі своїми командами. Учні повинні готові вирішувати всі питання самостійно.
- Команди повинні залишатися біля своїх столів, щоб не пропустити жодного раунду змагань.
- Командам, які пропустили свій раунд, не буде надано другого шансу для того, щоб виконати завдання повторно.
Запитання та відповіді
- Чи можемо ми використовувати будь-який інший конструктор, окрім Lego, Tetrix або Vex? Відповідь - так, але вам потрібне схвалення комітету Genius Robotics. Зв'яжіться з ним за адресою [email protected]
- Який максимальний розмір робота? Роботи повинні бути меншими за 20x20x20 дюймів (50x50x50 см) для основної гри.
- Чи є обмеження з приводу керування роботом? Для керування роботами дозволяється тільки бездротовий зв'язок.
- Чи можу я використовувати набори Makeblock? Відповідь - так, але ви повинні повідомити нам, який саме тип (стартовий або mbots).
- Чи можна використовувати Meet Edison з іншими деталями Lego? Так, ви можете використовувати Meet Edison разом з набором Lego і зареєструватися в категорії Lego.
- Коли гра вважається завершеною і команда може повернутися на місце паркування роботів, щоб заробити бонусні бали? Всі завдання вважаються виконаними, коли всі предмети, що підлягають переробці, будуть зібрані в сміттєві баки, всі зразки води зібрані в лабораторію, а всі безпритульні тварини перевезені в океан.
- Після завершення раунду, у випадку якщо робот тримає один з предметів гри і не може розмістити їх вчасно, чи отримує команди штрафні бали? Це залежить від останнього місцезнаходження робота, тобто якщо він трнаспортує безпритульну тварину, але знаходиться на березі, він отримує штрафні бали. Якщо він все ще знаходиться на острові, то штрафні бали не передбачаються.
- Чи можна мати більше одного контролера/оператора, що діють одночасно? Ви можете мати до 2 контролерів.
- Чи є обмеження на орієнтацію робота в зоні роботів для початку гри? Зона роботів - це вільна зона, в якій ви можете робити все, що завгодно, включаючи зміну напрямку старту робота.
- Що робити, якщо робот заважає або руйнує робота суперника навмисно або через неконтрольованість? Це суперечить правилам чесної гри, і команда буде дискваліфікована з Genius Robotics, якщо це було зроблено навмисно. Якщо це сталося через неконтрольованість, команда втратить багато балів за правилами оцінювання під час гри.
- Чи може робот зібрати багато предметів вторсировини і транспортувати їх одночасно? Ви можете транспортувати декілька предметів вторсировини одночасно.
- Чи є різниця між дотиком та перетином кордону суперника? Ви можете доторкнутися до кордону (максимально до 3 дюймів), але перетинати кордон заборонено (штрафні бали).
- Чи дозволяється перетин кордону суперника з додатковою частиною робота, яка не відповідає оригінальним розмірам? Ні.
- Скільки часу відводиться на виконання місії? 3 хвилини.
- Чи можуть роботи одночасно перевозити вторсировину та зразки води або безпритульних тварин? Ні, за це передбачено штрафні бали.
- Чи дозволяється роботам кидати безпритульних тварин в океан? Ні, кидати безпритульних тварин не дозволяється. Роботи повинні транспортувати їх безпечно, обережно скинувши в океан.
Категорія – БІЗНЕС
Категорія «Бізнес» сприяє розв’язанню глобальних екологічних проблем і досягненню сталого розвитку за посередництва економіки та підприємницької діяльності як невід’ємної компоненти довкілля. Для участі у зазначеній категорії необхідно підготувати бізнес-план проєкту, пов’язаний із зеленою, циркулярною економікою, суміжними галузями, або такий, що передбачає вдосконалення традиційних соціально-економічних відносин з урахуванням глобальних екологічних викликів. Наприклад, бізнес-план може бути присвячений виходу на ринок екологічно чистого товару або послуги, розробці та комерціалізації енергоощадної технології, формуванню екологоорієнтованої політики підприємства, удосконаленню процесу виробництва традиційних товарів з мінімізацією негативного впливу на довкілля при зменшенні собівартості продукції тощо.
Сутність проєкту в категорії «Бізнес» полягає у розробці бізнес-плану або інвестиційної пропозиції, які можуть бути підготовлені та представлені не більше ніж двома учнями. Умови конкурсу максимально наближені до конкуренції за обмежені фінансові ресурси, яка відбувається в реальному бізнесі.
Презентація проєкту може бути представлена у форматі Powerpoint, Prezi тощо, тривалістю не більше 10 хвилин без урахування відповідей на запитання членів журі.
Категорія GENIUS Бізнес складається з наступних підкатегорій:
- Підприємництво
- Соціальна відповідальність
Підкатегорія | Підприємництво
Підкатегорія охоплює будь-які проєкти, які вимагають від учасників здійснення самостійної, систематичної, ризикованої діяльності з метою отримання прибутку, економічних, соціальних та інших результатів.
Прикладом такого проєкту може бути розробка та вихід на ринок принципово нового товару або послуги, зокрема розроблення замкненого циклу постачання електроенергії для освітлення НСК «Олімпійський», генерованої від руху футболістів під час матчів Чемпіонату України з футболу (УПЛ). Також об’єктом проєкту може стати удосконалення вже наявного товару – застосунку для моніторингу якості повітря, який ідентифікуватиме широкий спектр ризиків для життя і здоров’я людини залежно від її індивідуальних показників стану здоров’я в режимі реального часу.
Важливо, щоб проєкт не лише демонстрував розробку товару, послуги, технології на основі поєднання науки, техніки та підприємництва, а й передбачав план виходу на ринок і комерціалізацію – аналіз потенційних споживачів, стратегію просування, прогноз доходу з реалізації тощо. Метою реалізації такого проєкту має стати отримання прибутку та інших вигід соціального, екологічного чи іншого характеру (отримання прибутку за одночасного зменшення використання залізної та марганцевої руди як невідновлюваних корисних копалин).
Підкатегорія | Соціальна відповідальність
Проєкти цієї категорії пропонують бізнесу різних галузей новітні рішення, націлені на зменшення негативного впливу на довкілля в рамках їхньої корпоративної соціальної відповідальності на шляху досягнення сталого розвитку.
Наприклад, ви можете запропонувати відомій ІТ-компанії розробити онлайн-мапу розміщення бджолиних вуликів чи гніздування чорних шулік, занесених до Червоної книги України, що допоможе постачати тваринам воду або їжу під час здійснення транспортних перевезень компанії. Або розробити проєкт будівництва smart-школи в сільській місцевості спільно з енергетичною компанією, в якій навчатимуться майбутні працівники компанії, що поділятимуть її цінності та принципи.
Незалежно від обраної тематики, проєкт має описувати аналіз поточного впливу бізнесу або підприємства на довкілля, мати опис запропонованих змін і аналіз впливу цих змін на довкілля, продуману стратегію просування й позиціонування, аналіз цільової аудиторії та бізнес-моделей потенційних конкурентів, витрати й результати від реалізації тощо.
Важливо, що отримання прибутку як результат проєкту не є обов’язковим для цієї підкатегорії, натомість він може бути націлений на підвищення екосвідомості населення, створення нових робочих місць, генерування інновацій, задоволення потреб суспільства, виробництво позитивних екстерналій тощо.
Бізнес-план
Бізнес-план – документ, який визначає цілі діяльності компанії та описує шляхи їх досягнення в контексті здійснення операційної (виробництво товарів, надання послуг чи виконання робіт, аналіз каналів збуту продукції до потенційних споживачів тощо), фінансової (рух готівкових коштів, зміна співвідношення власного та позикового капіталу тощо) та інвестиційної діяльності (залучення інвестицій для розвитку, інвестування у дочірні підприємства тощо).
Детальніше про сутність і завдання бізнес-плану за посиланням.
Типова структура бізнес-плану включає:
- резюме проєкту – короткий опис сутності проєкту й основних показників, які створюють цілісне уявлення про нього;
- опис компанії – визначення мети, цілей, цінностей, місії, візії компанії; опис ринку, на якому вона працює; визначення організаційно-правової форми та організаційної структури компанії тощо;
- опис товару / послуги / роботи – опис сутності та функцій продукту; пояснення його конкурентних переваг, чим він відрізняється від аналогів на ринку; зазначення проблеми чи потреби, які він вирішує, тощо;
- маркетинговий план – STP-аналіз; опис комплексу маркетингу (4Р); аналіз прямих і непрямих конкурентів тощо;
- операційний план – опис команди, що реалізує проєкт; аналіз процесів постачання та виробництва; аналіз законодавства тощо;
- фінансовий план – опис витрат проєкту і джерел надходжень; розрахунок рентабельності й прибутковості; визначення періоду окупності та точки беззбитковості; прогноз руху готівки; заповнення форм фінансової звітності тощо;
- висновки, які демонструють основні показники та кроки реалізації проєкту;
- додатки за потреби.
Приклади типових бізнес-планів:
- Шаблон бізнес-плану для стартап
- Приклад бізнес-плану
- Приклад бізнес-плану
- Керівництво написання бізнес-плану
Вимоги до проектів, поданих у категорії «Бізнес»
- Проєкт може бути підготовлений та представлений не більше ніж 2 учнями.
- Проєкт має представляти бізнес-план з описом запитуваної інформації.
- Обсяг бізнес-плану не має перевищувати 20 сторінок, включаючи 2-сторінкове резюме.
- Усі проєкти необхідно подавати ТІЛЬКИ у форматі PDF.
- Усі розрахунки мають бути виконані у доларах США.
Вимоги до захисту проєкту, поданих у категорії «Бізнес»
- проєкт повинен бути представлений як бізнес-презентація у діловому стилі;
- використовуйте Powerpoint/Prezi презентацію для захисту;
- тривалість презентації – до 10 хв.
Яким має бути бізнес-план, який подається на «Олімпіаду геніїв України»?
Перед тим як подати бізнес-план на конкурс, перевір, чи розкрив ти всі важливі пункти, чи зрозуміло й чітко відображає бізнес-план твою ідею?
- 1. Креативність концепції: чи пропонує проєкт нову, проривну чи унікальну бізнес-концепцію, що забезпечить конкурентну перевагу і позитивний вплив на довкілля?
- 2. Імовірність реалізації концепції: чи володіє запропонована концепція реальним потенціалом для успіху? Чи визначені ключові етапи і чи можливо виготовити й доставити продукти або послуги клієнтам в окреслені терміни?
- 3. Товарність та прибутковість: чи існує подібна потреба на ринку? Чи пропонує проєкт життєздатний спосіб задовольнити цю потребу? Чи можна успішно монетизувати продукт або послугу? Чи є бізнес-модель реалістичною та життєздатною у середньостроковій перспективі?
- 4. Вплив на навколишнє середовище: чи може продукт або послуга розв’язати наявну екологічну проблему, зменшити негативний вплив на навколишнє середовище або знизити ресурсомісткість?
- 5. Управлінська спроможність: чи визначили члени команди ключові ризики та способи їх зниження? Чи мають члени команди тверді знання ринку і конкурентів?
- 6. Загальна комунікація: чи представлено проєкт логічно й переконливо? Чи виявила команда ентузіазм і впевненість під час презентації?
Критерії оцінювання бізнес-плану наведені у таблиці*
* Зазначений перелік охоплює всі можливі компоненти бізнес-плану, які можуть існувати. Учасникам НЕ потрібно розкривати сутність усіх критеріїв. Учасник може описувати тільки ті компоненти, які стосуються тематики його проєкту. Оцінювання відбуватиметься з урахуванням специфіки й тематики проєкту.
Участь у Національному фіналі
У Національному фіналі Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада генїів України»захист проєктів відбувається в онлайн-форматі. Автори(-ки) проєктів презентують свої роботи не менше, ніж трьом членам журі. Захисти та оцінювання проєктів відбуваються в кожній категорії окремо, змагання та рейтингування відбувається в межах тієї категорії, в якій був зареєстрований проєкт. Для онлайн-захисту учасникам необхідно підготувати презентацію у форматі PowerPoint.
Інформація щодо графіків та деталей захистів буде надана після оголошення списків проєктів, які отримали екоперепустки.
Корисні посилання БІЛЬШЕ
Категорія – МИСТЕЦТВО
Ця категорія привертає увагу громадськості до заходів, спрямованих на розв’язання глобальних екологічних проблем засобами мистецтва.
Кожен проєкт може бути підготовлений і представлений лише одним учасником.
Категорія GENIUS Мистецтво складається з наступних підкатегорій:
- Фотографія
- Змішана техніка
- Дизайн постерів
Підкатегорія | Фотографія
Фотожурналістика, документальна, експериментальна або експресивна фотографія у всіх її проявах може надихати, інформувати, мотивувати глядача на отримання власного досвіду, пов’язаного з екологічними проблемами. Підкатегорія охоплює широкий спектр творів мистецтва, які використовують довкілля та всі його численні аспекти, включаючи вплив людини на природу, що є набагато більш реалістичним і більше відповідає тому, що ми бачимо навколо себе.
Фото, яке демонструє занепад або забруднення природи, може викликати емоційну реакцію у глядача і, ймовірно, зможе більше допомогти захистити планету, ніж це зробить фотографія незайманого пейзажу.
Мета проєктів полягає у мотивації суспільства до позитивних змін, націлених на підвищення обізнаності про загрозливі культури, середовище та соціальні проблеми за допомогою фотографії.
Ця категорія має виражати те, як природні системи (не) реагують на екологічні проблеми, виражати почуття розчарування у світі, в якому ми живемо, виражати зміни, які суспільство спричинило через будівництво, забруднення довкілля та політику землеустрою, і фіксувати моменти наслідків таких дій у містах, людському середовищі та природі для підвищення обізнаності. Іноді прості фотографії, такі як зелені рослини, що проростають з бетонної стіни або дороги, можуть стати поштовхом для натхнення.
Для отримання професійних прикладів екологічної фотографії відвідайте ці вебсайти для нагороджених проєктів: 2018_photos та 2016 _photos
Підкатегорія | Змішана техніка
Змішана техніка – це вид візуального мистецтва, який поєднує різноманітні засоби в одному творі мистецтва. Прикладом змішаної техніки може бути малюнок, підготовлений чорнилом та розфарбований аквареллю і кольоровими олівцями, прикрашений колажем із фотографій, бавовняними кульками, гілочками дерев або перероблюваним матеріалом, що надає малюнку 3D-ефект.
Змішана техніка має втілити ваш життєвий досвід у створенні унікального та химерного твору мистецтва, щоб продемонструвати екологічну спрямованість. Ілюстрація змішаної техніки має бути у тривимірній формі і включати склеєні кольорові папери, яких буде достатньо для того, щоб надати роботі тривимірного вигляду. Учням наполегливо рекомендується використовувати перероблені матеріали, включаючи папір, старі листівки, газети, банки, тканину тощо, щоб забезпечити 3D-вимірну роботу. Також переконайтеся, що ваша конструкція була достатньо міцною. Глибина художнього твору не має бути більше 8 дюймів (12 см).
З прикладами робіт можна ознайомитися за цим покликанням mixed media art examples, 3D Project ideas тощо.
Підкатегорія | Дизайн постерів
Постер має спонукати по-іншому подивитися на те, що люди можуть дізнатися чи зробити для довкілля, він має бути спрямований на зміну поведінки стосовно екологічних проблем (місцевих чи глобальних), таких як глобальне потепління, вода (забруднення чи використання), забруднення або якість повітря, поводження з відходами (зменшення, повторне використання та переробка), використання енергії тощо. Його можна створити в цифровому вигляді або намалювати будь-яким іншим способом (у т. ч. олівцем). 90% або більше творів мистецтва мають бути створено учнем-художником.
Для професійних прикладів, будь ласка, відвідайте Environmental Awareness Posters або environment awareness campaign або others
Вимоги до проектів, поданих у категорії «Мистецтво»
Під час заповнення реєстраційної заявки учасник має подати твір мистецтва за описаними вище критеріями у кожній підкатегорії вище та авторське пояснення змісту твору на одну сторінку.
- Художні проєкти може підготувати й подати лише один учень.
- Розмір картини/постеру/фотографії має бути 45х60 см.
- Проєкт має включати твір мистецтва та односторінкову заяву виконавця.
- Плакати, фотографії та проєкти, виконані у змішаній техніці, мають подаватись у форматі JPEG із розміром файлу менше 5 МБ.
- Усі зображення та твори мистецтва мають бути ОРИГІНАЛЬНИМИ БЕЗ ВИКОРИСТАННЯ ПЛАГІАТУ.
- Вимоги до захисту проєкту на Міжнародному конкурсі: друковані роботи (підкатегорія «Дизайн постерів» та «Фотографія») мають бути розміром 45*60 см.
- На виставці організатори Міжнародного «GENIUS Olympiad» надають чорні дошки з пінопласту, розміром 55х71 см, для кожної роботи у категоріях «Дизайн постерів» та «Фотографія».
Участь у Національному фіналі
У Національному фіналі Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада генїів України»захист проєктів відбувається в онлайн-форматі. Автори(-ки) проєктів презентують свої роботи не менше, ніж трьом членам журі. Захисти та оцінювання проєктів відбуваються в кожній категорії окремо, змагання та рейтингування відбувається в межах тієї категорії, в якій був зареєстрований проєкт. Для онлайн-захисту учасникам необхідно підготувати презентацію у форматі PowerPoint.
Інформація щодо графіків та деталей захистів буде надана після оголошення списків проєктів, які отримали екоперепустки.
Критерії оцінювання
- 1. Креативність: чи демонструє поданий проєкт новизну та оригінальність?
- 2. Композиція: чи демонструє поданий проєкт статичний чи динамічний візуальний баланс різних елементів, використаних у ньому?
- 3. Передача сенсу: наскільки зрозуміло передана тема проєкту для глядача?
- 4. Передача емоцій: чи можна очікувати, що проєкт викличе емоційний відклик у глядача?
- 5. Відповідність: чи відповідає тема проєкту опису локальних чи глобальних екологічних проблем?
- 6. Якість: чи ефективно даний проєкт поєднує творчі навички для передачі основного задуму.
- 7. Загальне враження: яке складається загальне враження про проєкт, не враховуючи інші критерії оцінювання. Чи є цей твій повноцінним витвором мистецтва?
Корисні посилання БІЛЬШЕ
Категорія – МУЗИКА
Категорія виражає громадське занепокоєння з приводу екологічних проблем і пропонує розв’язання з використанням аудіометодів, закликаючи людей до дії.
Виступи можуть бути представлені в будь-якому стилі, жанрі, але вони мають демонструвати високий рівень майстерності, творче мислення і нести у собі мистецьку ідею «екологія людських почуттів», яка виражатиме занепокоєння автора проблемами екології.
Виконавці можуть використовувати вже написану композицію, наприклад виконання на фортепіано «Jeux D’eau» Моріса Равеля («Гра води»). Перед виступом учасник зачитає заяву виконавця, що дасть змогу глядачам зрозуміти, чому було обрано цей твір. Як альтернативу виконавець може використовувати композицію, що не має прямого зв’язку з довкіллям. У цьому випадку заявка виконавця допоможе дізнатися, як цей твір стосується екологічної тематики.
Категорія GENIUS Музика складається з наступних підкатегорій:
- 1. Вокал
- Соло
- Ансамбль(дует)
- 2. Інструментальне виконавство
- Соло
- Ансамбль(дует)
Підкатегорія | Вокал
Учасник виконує пісню (вже наявну або авторську). Конкурсні виступи проводяться з використанням фонограм «мінус» / «живого» акомпанементу / без музичного супроводу (a cappella). Дублювання мелодій (основних партій) бек-вокалом або музичним інструментом не допускається. Допускається наявність бек-вокалу у приспівах фонограми. З прикладами проєктів можна ознайомитися за покликанням: приклад 1 та приклад 2.
Підкатегорія | Інструментальне виконання
Учасник виконує твір (уже наявний або авторський). Конкурсні виступи проводяться без використання фонограм.
Вимоги до проєктів, поданих у категорії «Музика»
Під час заповнення реєстраційної заявки учасник має подати авторський опис твору (промову виконавця), партитуру та відео виступу.
- Заявка має містити промову виконавця, партитуру та відео виступу.
- Якісно відзняте і ретельно продумане відео виступу (для всіх підкатегорій) необхідно завантажити на ютуб із назвою: «GENIUS Olympiad ‒ РІК: НАЗВА», покликання на яке необхідно надати як частину проєкту.
- Промова виконавця не має перевищувати 500 слів та повинна описувати зв’язок композиції чи виступу з екологічними проблемами. Промова має бути написана англійською мовою і буде прочитана аудиторії наживо, а також завантажена до реєстраційної форми у форматі PDF або word.
Критерії оцінювання
Конкурсний номер (або конкурсна програма) повинен мати (умовний) зв’язок з екологічною тематикою.- 1. Краса тембру та сила голосу.
- 2. Виконавська майстерність, музикальність, художня трактовка твору.
- 3. Якість супроводу.
- 4. Сценічна культура.
- 5. Відповідність репертуару виконавським можливостям і віку виконавця.
- 1. Природні дані.
- 2. Володіння інструментом та навички (інтонація, ритмічна організація, культура звуку, штрихи).
- 3. Художній рівень (загальне художнє враження, єдність образного змісту і музичної форми, відчуття смаку).
- 4. Відповідність репертуару виконавським можливостям і віку виконавця.
- 5. Артистизм виконавця.
Кожний критерій оцінюється одним балом від 0 до 10, де мінімальний бал ‒ 0, максимальний ‒ 10.
Участь у Національному фіналі
У Національному фіналі Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада генїів України»захист проєктів відбувається в онлайн-форматі. Автори(-ки) проєктів презентують свої роботи не менше, ніж трьом членам журі. Захисти та оцінювання проєктів відбуваються в кожній категорії окремо, змагання та рейтингування відбувається в межах тієї категорії, в якій був зареєстрований проєкт. Для онлайн-захисту учасникам необхідно підготувати презентацію у форматі PowerPoint.
Інформація щодо графіків та деталей захистів буде надана після оголошення списків проєктів, які отримали екоперепустки.
Корисні посилання БІЛЬШЕ
Категорія – КОРОТКОМЕТРАЖНИЙ ФІЛЬМ
Ця категорія охоплює анімаційні, сюжетні або документальні короткометражні фільми, тривалістю менше 6 хвилин, які мотивують та інформують глядача про глобальну чи локальну екологічну проблему.
Кіношкола Ukrainian Film School – офіційний партнер Олімпіади геніїв України. І наше журі буде оцінювати проєкти у категорії “Короткий фільм”. Кіношкола вже має 600 випускників різних кіноспеціальностей, за 5 років наші студенти в рамках навчання зняли понад 200 короткометражний фільмів, написали 244 сценарії та влаштували 120 акторських показів. Тому наше журі точно знає, за якими критеріями оцінювати короткі фільми учасників олімпіади та зробити це максимально чесно.
За цими посиланнями ви можете подивитися приклади американських проєктів, аби вам було зрозуміліше, які фільми беруть участь в олімпіаді: 2017, 2017-2, 2016.
Категорія GENIUS Короткометражний фільм складається з наступних підкатегорій:
- Сюжетний
- Документальний
- Анімаційний
Підкатегорія | Сюжетний
Ця категорія може включати такі види фільмів як драма, бойовик, наукова фантастика, що розповідає вигадану історію.
З прикладами проєктів можна ознайомитися за такими посиланнями:
Приклад № 1,
Приклад № 2,
Приклад № 3.
Підкатегорія | Документальний
Ця категорія включає фільми, які описують досвід людини з реального життя, подію, вашу спільноту чи культуру, особистий досвід чи навіть вас самих, що стосуються проблем довкілля, його впливу на нас.
З прикладами проєктів можна ознайомитися за такими посиланнями: Приклад № 1,
Приклад № 2,
Приклад № 3.
Підкатегорія | Анімаційний
У фільмі має використовуватися комп’ютерна анімація, намальована вручну, глиняна або кадрова анімація.
З прикладами проєктів можна ознайомитися за таким покликанням:
Приклад № 1,
Корисний матеріал
Вимоги до проектів, поданих у категорії «Короткометражний фільм»
- Проєкти можуть готуватись одним або двома учасниками.
- Короткометражні фільми мають тривати 2‒6 хвилин, а також можуть виконуватись українською або англійською мовою.
- Учасники мають підготуватись до онлайн-презентації проєкту, в якій буде необхідно описати проєкт, виклики, з якими зіткнувся учасник, методи, які використовувалися під час зйомки фільму, і можливі майбутні роботи/вдосконалення (за наявності). Презентація має містити виклад, що пояснює зв’язок фільму з екологічними проблемами, які можуть бути широко визначені.
- Проєкти необхідно завантажити на ютуб з назвою: «GENIUS Olympiad ‒ РІК: Назва проєкту», покликання на яке необхідно завантажити до реєстраційної форми.
- Проєкт має бути ОРИГІНАЛЬНИМ, включаючи зображення, використані в документальних фільмах. Короткометражні фільми, що складаються з колажу зображень з інтернету, будуть ДИСКВАЛІФІКОВАНІ. Фільм може містити до 20% зображень, запозичених з інтернету, з обов’язковим зазначенням покликань для кожного зображення в кінці фільму
Участь у Національному фіналі
У Національному фіналі Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада генїів України»захист проєктів відбувається в онлайн-форматі. Автори(-ки) проєктів презентують свої роботи не менше, ніж трьом членам журі. Захисти та оцінювання проєктів відбуваються в кожній категорії окремо, змагання та рейтингування відбувається в межах тієї категорії, в якій був зареєстрований проєкт. Для онлайн-захисту учасникам необхідно підготувати презентацію у форматі PowerPoint.
Інформація щодо графіків та деталей захистів буде надана після оголошення списків проєктів, які отримали екоперепустки.
Критерії оцінювання
- 1. Креативність: чи має проєкт новизну та оригінальність? Чи використав автор фільму цікавий креативний спосіб, аби зобразити проблему?
- 2. Сторітелінг: чи має проєкт сильну, оригінальну, переконливу історію, що приверне увагу глядачів до проблеми? Наскільки ця історія цілісна?
- 3. Виробничий процес: чи відповідає кастинг, локації, костюми, грим та декорації темі та ідеї фільму?
- 4. Емоційний вплив/приваблення аудиторії: чи викликає проєкт і створює тривалу емоційну реакцію та враження у глядача?
- 5. Технічна якість: якість зображення, звуку, освітлення, ракурсів, знімків, монтажу професійна?
- 6. Актуальність теми та суспільна значущість: який ступінь відповідності проєкту місцевим, національним чи глобальним екологічним проблемам? У презентації проєкту ви можете озвучити нам чому, на вашу думку, саме ця проблема така важлива. А також рекомендуємо ознайомитися з цілями сталого розвитку ООН - https://www.undp.org/sustainable-development-goals
- 7. Загальна якість: оцінюємо, наскільки цілісно та завершено виглядає проєкт. Чи є ваш фільм сам по собі якісним і чи можна його назвати твором мистецтва?
- 5 балів - повна відповідність;
- 4 бали - високий рівень;
- 3 бали - середній рівень;
- 2 бали - низький рівень;
- 1 бал - дуже низький рівень.
Як зробити свій проєкт кращим?
Аби ваш творчий процес по створенню фільму пройшов максимально швидко та безболісно, ми підготували для вас корисні матеріали. Прочитавши їх всі та застосувавши поради, які ми там даємо, ви станете супер-кіношниками за лічені години.
Правила монтажу: https://filmschool.com.ua/pravila_montazhu
Корисні посилання БІЛЬШЕ
Корисні посилання та приклади типових проєктів
- Наука:
- вимоги до структури типової наукової роботи
- приклад типової наукової роботи
- перелік обов’язкових пунктів типової наукової роботи
- Бізнес: приклад та вимоги типового бізнес-плану
- Креативне письмо: переможці 2019 року
- Мистецтво:
- Музика:
- Груповий виступ: приклад відео
- Спів можна прослухати тут
- Короткометражний фільм: двоє переможців 2017 року, 2016 року і поради підготовки короткометражних фільмів
- Сюжетний: приклад 1, приклад 2, приклад 3, приклад 4
- Документальний: приклад 1, приклад 2, приклад 3
- Анімаційний: поради зі створення
Категорія – ПРОГРАМУВАННЯ
GENIUS Coding дає можливість учасникам використовувати свої навички програмування для вирішення екологічних проблем. Очікується, що учасники будуть використовувати мову програмування Python для розробки алгоритмів для вирішення задач, запропонованих на GENIUS Olympiad. Це надасть учасникам реальний (життєвий) досвід та можливість вдосконалити свої навички програмування, креативного мислення та вирішення проблем. Учасники будуть змагатись на спеціальній платформі, де програмуватимуть алгоритми для розвʼязання проблем. Учасники будуть отримувати зворотній звʼязок у режимі реального часу, якщо їх рішення буде невдалим. Це дозволить їм переробити своє рішення та імітувати сценарії з реального життя.
Участь у GENIUS Coding можлива лише індивідуально, тобто один учень може взяти участь у змаганні.
Вимоги до учасників GENIUS ПРОГРАМУВАННЯ:
- Команда може складати участь виключно з одного учаасника.
- Категорія НЕ передбачає підготовку проєкту, учасникам пропонується взяти участь у змаганні з розробки алгоритмів для вирішення задач за допомогою мови програмування Python
- Заявка складається з наявного резюме учасника та посилання на GitHub у якості портфоліо
- Заявка також містить декілька запитань, які розкривають навички креативного та алгоритмічного мислення учасника
- Проходження онлайн-тесту, який учасники отримають після завершення загальної реєстрації.
ВАЖЛИВО: відповідно до правил даної категорії, перший етап змагання та оцінювання навичок учасників відбудеться дистанційно в рамках проведення Міжнародного конкурсу «GENIUS Olympiad» та буде проведений у березні. До цього етапу будуть допущені учасники, які пройшли попередній відбір членами журі категорії Програмування під час проведення Всеукраїнського конкурсу «GENIUS Olympiad Ukraine».
Детальна інструкція учасника категорії БІЛЬШЕ
Реєстрація учасників БІЛЬШЕ
GENIUS Coding – Перший етап
- GENIUS Coding шукає учнів, які мають досвід програмування мовою Python і можуть створювати алгоритми для вирішення заданих проблем.
- Учасники повинні переконатися, що вони мають стабільне підключення до Інтернету.
- Також дозволяється використовувати будь-які інтернет-ресурси чи паперові джерела інформації під час змагань. Проте учням ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ставити будь-які запитання своїм викладачам, або просити допомоги у третіх осіб.
- Учасники повинні підготуватися до першого етапу конкурсу, розвʼязуючи алгоритмічні задачі за допомогою онлайн-платформ з прикладами задач.
- Перший етап змагання буде призначено протягом 10 днів після кінцевого терміну подачі заявок на Міжнародний фінал конкурсу. Буде призначено декілька змагань, відповідно до часових поясів, і кожна команда буде закріплена у своєму визначеному періоді часу. Різні учасники з однієї школи будуть брати участь у різний період часу.
- Змагання першого етапу триватиме одну годину та включатиме пʼять окремих задач різної складності. Змагання буде зупинено автоматично, як тільки закінчиться встановлений час.
- Учасники можуть починати розвʼязувати будь-яке із завдань.
- Учасники мають відправити свої розвʼязки для кожного питання окремо, як тільки вони вважатимуть, що завдання вирішене. Система перевірить надану відповідь. Якщо рішення було неправильним, учні зможуть продовжити роботу над проблемою та відправити нове рішення. Перевірка наданої відповіді може тривати декілька хвилин, в залежності від швидкості Інтернету.
- Розклад і покликання для змагання на платформі будуть розміщені на сайті. Під час реєстрації перевірте свою електронну пошту, переконайтеся, що електронні листи із сайту платформи GENIUS надходять до вашої скриньки.
- Ті, хто успішно продемонстрували знання мови програмування Python та алгоритмічного мислення, набравши певну кількість балів, будуть відібрані як фіналісти для участі у фінальному етапі GENIUS Olympiad. Підрахунок балів буде здійснюватися системою в залежності від кількості завдань, які вдалося успішно розв'язати, часу, витраченого на розв'язання кожного завдання, та кількості спроб, які були необхідні для розв'язання кожного завдання.
GENIUS Coding - Фінальний етап
- Для участі у змаганні учасники повинні мати власні ноутбуки.
- Учасники самостійно працюватимуть над вирішенням поставлених задач.
- Учасникам також дозволяється використовувати будь-які інтернет-ресурси чи паперові джерела інформації під час змагань. Проте учням ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ставити будь-які запитання своїм викладачам, або просити допомоги у третіх осіб.
- Фінальний етап змагання триватиме 2,5 години і включатиме декілька завдань з програмування на Python різної складності. Змагання завершиться автоматично після закінчення часу. Складність питань на фінальному змаганні буде вищою, ніж на першому етапі.
- Під час змагань заборонено користуватись смартфонами. Науковим керівникам учасників не дозволяється перебувати в аудиторії під час змагань.
- Учасники можуть починати розвʼязувати будь-яке із завдань.
- Учасники мають відправити свої розвʼязки для кожного питання окремо, як тільки вони вважатимуть, що завдання вирішене. Система перевірить надану відповідь. Якщо рішення було неправильним, учні зможуть продовжити роботу над проблемою та відправити нове рішення. Перевірка наданої відповіді може тривати декілька хвилин, в залежності від швидкості Інтернету
GENIUS Coding - Оцінювання фінального етапу
- Фінальна оцінка команди буде здійснюватись в залежності від кількості завдань, які вдалося успішно розв'язати, часу, витраченого на розв'язання кожного завдання, та кількості спроб, які були необхідні для розв'язання кожного завдання. Окрім цього, енергоефективність (carbon footprint) поданих рішень буде оцінюватися шляхом тестування на компʼютері Genius Olympiad для усіх команд після завершення змагань.
- 20% вашого загального балу складатиметься оцінка енергоефективності. Для оцінки енергоефективності будуть враховуватися лише успішні спроби для кожної задачі. За невдалі спроби бали за енергоефективність не нараховуватимуться.
Категорія – КРЕАТИВНЕ ПИСЬМО
Категорія орієнтована на поглиблення обізнаності суспільства щодо глобальних екологічних проблем, можливостей їх розв’язання, а також на заохочення громадськості до активної діяльності у цьому напрямі.
Кожен проєкт є індивідуальним, тобто один учень може підготувати й представити тільки один проєкт у відповідній підкатегорії.
Категорія GENIUS Креативне письмо складається з наступних підкатегорій:
- Есе
- Поезія
- Коротка розповідь
Підкатегорія | Есе
Завданням автора є спробувати осмислити особистий досвід та запропонувати новий вектор розгляду обраної екологічної проблеми в контексті зіставлення наявного і можливого.
Підкатегорія не передбачає написання академічних чи журналістських есе, оскільки наголос у тексті має робитися на особистість автора, його досвід, спогади чи спостереження, пов’язані з екологічною тематикою. Водночас учасники можуть послуговуватися прийомами написання як академічного, так і журналістського есе для підсилення своєї позиції. Важливо уникати надмірних узагальнень, теоретизування на екологічну тематику, адже журі насамперед буде шукати особисті історії, які виражають персональний досвід, спогади чи спостереження автора, пов’язані з екологічними проблемами, такими, наприклад, як історія міста, озера, моря, що змінюється з часом, та роздуми й рефлексії автора над цією зміною.
Обсяг тексту – до 2000 слів.
Підкатегорія | Поезія
Поезія може бути будь-якого жанру чи форми, але вона має викликати емоційну та/або інтелектуальну реакцію у читача, прямо чи опосередковано пропонувати розв’язання екологічної проблеми.
Автор може подати на конкурс 1–3 вірші. Кожен вірш потрібно розмістити на окремій сторінці.
Підкатегорія | Коротка розповідь
Короткі оповідання можуть бути написані у будь-якому стилі або жанрі: реалізм, наукова фантастика, жахи, романтизм, фентезі, містика тощо. Журі звертатиме увагу на літературні прийоми, які використовує автор, а також на те, наскільки твір стосується екологічної тематики (прямо чи опосередковано).
Обсяг тексту – до 2000 слів.
Вимоги до проєктів, поданих у категорії «Креативне письмо»
- Проєкт може підготувати й подати лише 1 учень.
- Оформлення документу:
- формат А4;
- шрифт Calibri або Arial, 12 кегль, з подвійним інтервалом; ЗАБОРОНЕНО використання незвичайних шрифтів або одиничних пробілів;
- поля – по 2,5 см з кожного боку;
- формат документу: ТІЛЬКИ PDF.
- Вимоги до постерної презентації (постерна презентація для даної категорії відбувається за бажанням): постер довільного розміру, який розміщується на дошку, розмірами 101х152 см або менше.
У тексті не має бути граматичних, пунктуаційних чи орфографічних помилок, а також одруківок. Проєкти, оформлені з порушенням зазначених вище вимог, не прийматимуться до розгляду. Кожну роботу оргкомітет перевірить системою «Unicheсk» на наявність некоректних текстових запозичень. У разі виявлення запозичень без належно оформлених посилань журі не розглядатиме таку роботу.
Проєкти цієї категорії презентуються у два етапи:
- читання перед аудиторією (до 5 хвилин);
- спілкування з журі (до 7 хвилин).
Критерії оцінювання
- 1. Креативність: використання оригінальних та несподіваних прийомів для максимального розкриття обраної теми. Відсутність кліше як у виборі теми, так і в її розкритті (2,5 бала)
- 2. Відповідність тематиці конкурсу:проєкт розкриває актуальні екологічні проблеми (2,5 бала).
- 3. Індивідуальність багатий словниковий запас, зрілість стилю, використання яскравих деталей. Ефективне використання метафор, художніх образів та образної мови (2 бали).
- 4. Структура та стиль мовлення: побудова твору сприяє його розумінню читачем, мовлення є стилістично правильним, метафорика й образність доречними (у тому числі відповідно до обраної підкатегорії) (1 бал).
- 5. Тема: кожен поданий на конкурс проєкт повинен мати назву, що відображає зміст твору, а також дає змогу оцінити оригінальність мислення автора (0,5 бала
- 6. Загальне враження: проєкт має справляти на читача сильне емоційне враження, змушувати задуматися над екологічними проблемами, переосмислювати свій світогляд і діяльність з точки зору екологічної проблематики (1,5 бала).
Кожен із критеріїв журі оцінює у відсотковому співвідношенні від 0 до 100%, відповідно до того, наскільки авторові вдалося його розкрити. Проєкти, які за критерієм «Відповідність тематиці конкурсу» отримали оцінку від 0 до 0,5 бала, підлягають дискваліфікації.
Максимально за свій проєкт учасник може отримати 10 балів.
Участь у Національному фіналі
У Національному фіналі Всеукраїнського конкурсу «Олімпіада генїів України»захист проєктів відбувається в онлайн-форматі. Автори(-ки) проєктів презентують свої роботи не менше, ніж трьом членам журі. Захисти та оцінювання проєктів відбуваються в кожній категорії окремо, змагання та рейтингування відбувається в межах тієї категорії, в якій був зареєстрований проєкт. Для онлайн-захисту учасникам необхідно підготувати презентацію у форматі PowerPoint.
Інформація щодо графіків та деталей захистів буде надана після оголошення списків проєктів, які отримали екоперепустки.